Wypełnij PIT przez internet i przekaż 1,5% podatku

18 kwietnia 2012 r. w siedzibie ZG odbyło się pierwsze z cyklu spotkań  roboczych  poświęconych realizacji programu uchwalonego na marcowym zjeździe Związku. Oprócz prezesa, wiceprezesa i sekretarza ZG uczestniczył w nim prezes największego i najliczniejszego Okręgu Warszawa- Stanisław Krakowski oraz prezes  jednego z ponad 60  kół  Jerzy Pietras.

Na zdjęciu od lewej: Jerzy Pietras, Stanisław Oleksiak, Stanisław Krakowski i Tadeusz Filipkowski - fot L.Sokołowski

16 kwietnia 2012 r. przedstawiciele Towarzystwa Biznesowego Warszawskiego złożyli w siedzibie ZG ŚZŻAK listę ponad 5 tysięcy wypowiedzi internautów, złozonych w okresie obchodów 70 lecia przemianowania Związku Walki Zbrojnej w Armię Krajową. Zdecydowana wiekszość opinii ma charakter afirmatywny i dosłownie wzruszający nasze środowisko. Składając inicjatorom niecodziennej akcji serdeczne "Bóg zapłać" informujemy, że temat zostanie szerzej omowiony w kolejnym numerze Biuletynu Informacyjnego SZZAK.

Na zdjęciu od lewej: Wiceprezes ZG Tadeusz Filipkowski, Prezes ZG Stanisław Oleksiak, Fundator Fundacji Dobrych Mediów - Maciej Gnyszka, Prezes RN Janusz Nowacki

Fotorelacja

16 kwietnia 2012 r. z inicjatywy Prezydenta Bronisława Komorowskiego odbyła się debata poświecona programowi nauczania historii w szkołach średnich. Poprzedziła ja dyskusja medialna i protesty, połączone nawet z głodówkami – dotyczące wprowadzanej zarządzeniem Ministra Edukacji Narodowej reformy podstawy programowej tej dyscypliny.

Bez zanurzenia się w historii, bez wiedzy historycznej trudno jest budować poczucie ciągłości państwa i narodu - stwierdził Prezydent. - Zdaję sobie sprawę ze wszystkich mankamentów do dzisiaj jeszcze obowiązującego systemu nauczania. Z różnych powodów program była naruszany, najczęściej kosztem najważniejszej dla nas wiedzy o historii najnowszej.

Dominującym tonem debaty było przeświadczenie o konieczności zmian, i temu miała służyć myśl o wprowadzeniu nowej podstawy programowej, uczenia tylko wybranych wątków, ale tak pomyślanych by młody człowiek jak najlepiej rozumiał procesy i wartości decydujące o obrazie naszych dziejów.

Wg opinii Prezydenta debata wykazała, że różnice między obrońcami i krytykami nowych programów wcale nie są tak wielkie - i możliwe jest osiągnięcie porozumienia. Wspólna troską wszystkich jest znalezienie jak najlepszej formuły kształtowania współczesnego, pokojowego patriotyzmu. Prezydent dziękował wszystkim uczestnikom debaty za tę troskę, nieupolitycznianie i nieupartyjnianie swoich wystąpień

Jak wiadomo około 20 procent absolwentów gimnazjów (w których program nauczania nie sięga ponad rok 1918) nie podejmuje dalszej nauki w liceach. Aktualnie jedynie 7 % maturzystów odważa się podchodzić do egzaminu z historii. Większość wchodzi więc w dorosłe życie bez należytej wiedzy o naszej złożonej przeszłości i związanych z nią procesach historycznych.

Poniżej prezentujemy stanowisko naszego Związku wynikające z obserwacji niedoskonałości efektów dotychczasowego systemu nauczania historii w III RP oraz troski o to czy skutki wprowadzanych od września br programów przyniosą w najbliższej przyszłości oczekiwane rezultaty.

(tf)

Stanowisko SZŻAK w sprawie nauczania historii

© 2024, ŚWIATOWY ZWIĄZEK ŻOŁNIERZY ARMII KRAJOWEJ. Wdrożenie: BlueCoyote - Strony internetowe